atrás

'Cocaine hippos' threaten ecosystems in Colombia

A herd of hungry hippos. That's Pablo Escobar's legacy in Colombia. And they're multiplying…

Wild hippos in Colombia have become a threat to the ecosystems

This is one of Pablo Escobar’s legacies. At his estate, Hacienda Nápoles, the famous drug trafficker imported nearly 2,000 exotic animals, such as elephants from India, rhinos from Africa or camels from the Sahara. After the death of the drug lord on December 2, 1993, the Colombian state seized the hacienda and the animals were sent to zoos.

Only the hippos, whose transportation was too expensive, were left on site. Left on their own at the abandoned menagerie, they proliferated. There were four of them upon arrival in the 1980s. Nowadays, there are reportedly more than 80. Once confined to the lakes of Pablo Escobar's property, they’re now regularly spotted in the Magdalena River and even in the streets of the village of Doradal. The hippos have even become a tourist attraction and the mascot of the region.

Despite the enthusiasm of some residents, these animals, native to Africa, are endangering local ecosystems. The mammals deposit large amounts of excrement in water sources. It acts as a fertilizer for bacteria and algae, which proliferate and can modify the ecosystem, causing the growth of toxic algae. To control their population, an area of 28 hectares is currently being fenced. A sterilization process was also instigated. There is also another alternative for this problem: find new areas to accommodate these animals. For the moment, no practical solution has been found. At this rate, the population could reach 1,000 in the next few decades.

Brut.

05/02/2020 16:52
  • 377.7k
  • 88

comentarios

  • Saul R.
    01/03/2020 01:25

    Los que tienen la hacienda napoles con el nombre de pablo escabar se estan pudriendo en miles de millones de plata en dolares que le sacan de los estrangeros que viajan por ver a la hacienda napoles de uno de los mas grandes capos del mundo dejan morir de hambre a estos bellos animales el mismo gobierno con el ejercito mataro'n a el hipopo'tamo pepe que hera mancito estos hijos de la chingada madre este gobierno corrupto y maldito psicopatas hp.

  • Teresa Z.
    29/02/2020 15:48

    Traduzcan al castellano.por favor

  • Roque A.
    28/02/2020 22:08

    Los hipopotamo, en la fauna de colombia, por que no darle un espacio para que sean de oservacio turistica, asi como tragero el bufalo no puede caber esta especie tan grande que es el magdalena medio, lo que pasa que ledas miedo invertir, en estado unidos es el pais que mas tiene animales silvestre en sus depreciones de agua o delta desde la babillas asta camellos, jabali, avetruz, caimanes, por que aca no se puede con tanto parques naturales que ay.

  • Doris M.
    28/02/2020 14:13

    Ni muerto deja de joder ese hijo de p***.

  • César B.
    28/02/2020 02:43

    UPS o Fedex. Los vuelven a llevar a África. No se quejen por cosas que tienen solución.

  • Cacho B.
    28/02/2020 00:09

    Si pablo fuera Argentino seria mas que maldonado tendria placas por todos lados

  • Toma T.
    27/02/2020 21:27

    Viva Pablo!!!

  • Juan C.
    27/02/2020 01:50

    Hasta aca todo me banco de este señor sus carteles sus crímenes secuestros y quién sabe que más pero con los animales nooooooooo!!!!...

  • Stanley W.
    26/02/2020 10:41

    Arent there rifles there

  • Reyna G.
    25/02/2020 15:22

    ♥️🌸🥀♥️💐

  • Carolina C.
    25/02/2020 04:55

    Que triste.

  • Carolina C.
    25/02/2020 04:55

    Explotan el lugar y luego dicen que no saben que hacer con la reproducción de hipopótamos.....

  • Vera R.
    24/02/2020 23:21

    verdade

  • Walter C.
    24/02/2020 19:05

    Pero con todo el pasto que tienen

  • Carlos B.
    23/02/2020 00:01

    El comentario que hacen sobre los hipopotamos de pablo escobar, es curioso, porque teniendo el zoologico mas completo de fauna, cuando callo pablo desaparecio todo y claro quedaron los hipopotamos m porque quien se encarga? Coletilla en lugar de coservarlo, y tendriamos el mejor lugar para educacion de l fauna para nuestra juventud , omo la ve?

  • Jose A.
    22/02/2020 23:40

    CAMBIO HIPOPOTAMOS POR GORILAS

  • Arnob M.