back

Grieving daughter's powerful message to New Zealand mosque shooter at sentencing

"You're a coward. Those who fight with guns: cowards." Her father was killed in the New Zealand mosques shootings. Listen to Sara Qasem's powerful words at the sentencing hearing of her father's murderer, who received life in prison.

08/27/2020 12:02 PMupdated: 08/27/2020 12:05 PM

62 comments

  • Munija R.
    11/01/2020 09:51

    People who uses guns and kills innocent people they have no religion, no remorse no kindness. They are terrorist gangsters they are all over the world with the guns.

  • James P.
    10/28/2020 03:40

    Wonder what she had to say about the Pulse Night Club when a Muslim shot and killed people for no reason other than being who they are....

  • Rowshon A.
    10/22/2020 11:02

    I pray for u and ur father oneday u meet him in jannah for forever.. Lov u sister

  • Knsimha
    10/21/2020 16:55

    There is no place for terrorism in this world. No one is superior and no one is inferior on this planet. Everybody is the same creation of the only creator. All religions are different roads to reach the same destination. Live and let the others live. Stop wars, stop killings.

  • Aleisha N.
    10/21/2020 12:44

    😪💔😪

  • Rizwan M.
    10/20/2020 10:56

    ALLAHA GIVE YOU JUSTICE HEAR AND AFTER

  • Beth G.
    10/19/2020 22:47

    I'm glad is Brut is reposting this. Powerful young woman and 100% correct-they are a coward.

  • Hilda O.
    10/19/2020 18:41

    هنا... اريد ان يعرف العالم كله.. لاجريمة تنشر.. وجريمة افضع منها اما تهمش؟او تطمطم عليها جهة ما.. لها بعد في ارتكاب المزيد.. .. هنا جاء في ذهني فديو عمله مهاجر كوردي في اوربا.. في اثتاء التعدي على الجوامع والكنائس او بالاحرى لكل امكنة العبادة.. خرج للفضاء الخارجي.. بين السماء.. والارض والنهر وضع سجادته ليصلي قال ماكو امان في اي دور عبادة الافضل نصلي بالجول.... اي الفضاء الخارجي... هتا ايضا استوقفني... المعتوه الذي عمل جريمته في المصلين.. سؤالي في اي محفل حساس هناك كامرات موجهة وقسم منها مربوط في دوائر العمليات الرد السريع... اليس كان هناك بوليس بقرب المكان؟ ينزل رجل حاملا سلاح عجيب غريب.. وبحجم كبير. الا باتي بالريبة.... لما الاماكن الرئاسية محصنه.. طير لايقدر ان يمر مرتين من فوق قبب برلمانهم؟.. والشعب . واقع بين المطرقة والسندان.... من يريد يمرر شى هم يعرفوه ماهو المخطط. لايهم من بقضي نحبه بهذه الطرق.. انا اعتبرها مفبركة؟؟؟ كما حصل لو بس تكتبوا مجزرة كنيسة سيدة النجاة.. لتقولوا كيف ولماذا حصلت هل مجزرة.. كنبسة وسط بغداد في منطقة الكرادة... مطوقة من جميع الجهات بحراس ماججين بالسلاح اي التدخل السريع الفوري قوات المهمات ... تاتي مجاميع.. وينزلون بسيارات وينزلون اسلحة ثقيلة خفيفة. شوالات فيها رمانات.... اسلحة اوتزماتيك... ويقتحمون الكنيسة اثناء الصلاة... ويقفلوا الابواب.. ويبلشوا من الساعة ٥/٥ عصرا لحد الساعة عاشرة مساءا. ينكلون بالمصلين . رميا بالرصاص.... نحرا.... قتابل... وهم يصيحون الله واكبر عليكم بالكغار.. نساء تبكي . وقف طفلا بعمر ٣ ونصف سنة اسمه ادم وهو يصيح كفى كفى.. لاتقتلون الكهان لان الكهان قالوا للقتلة اتركوا المصلين يخرحون ونحن اقتلونا... ولكن بداؤا بالكهان اثتان من اطيب.. رجال دين شباب مزقوا رقابهم بالصلبات التي في رقبتهم... طفلة بعمر ٨ اشهر بكت اخذوها للمذبح مكان الصلاة نحروها امام اهلها.. طفل بكي وقالو اسكتوه واخذه ابوه لاسكاته قالوا لا نحن نسكته ونسكتك الاثان فتحوا الرشاش الاب والابن.. وو تنكيل وذبح وشتايم .. الى ان وصلت فرق انزال من فوق الكنيسة بطائرات سمتية لكن بعد ايش . بعد ان ذبحوا من نجا كانوا في غرف داخلية .. ولكن كانوا قد وصلوا اليهم ورمو رمانات لفتح الباب لكن القوات وصلت.. هل اوصلوا للعالم هذه الجريمة البشغة. ذهب ضحيتها العشرات نساء شيوخ شباب. اطفال... .. اذا الضحيه دائما الشعوب.. لاجل تمرير اجندات مخططة لايهما الانسان المهم هم وكراسبهم... وحياتهم في الرفاهية هم وعوائلهم... فلا نستغرب وحود مختلين متعصبين.... في كل مكان.. من ينظر مصيبة غيره تهون على نفسه مصيبته.... لم يرى اي مكان بمجزرة كما حصلت في كنيسة سيدة النجاة في العراق بغداد..... يارب ارحمهم وارحم جميع الموتى في العالم....

  • Elizabeth O.
    10/19/2020 14:40

    Heartbreaking.

  • David F.
    10/19/2020 14:33

    Who uses guns ? People get acid attacked or even hit with cars .

  • Dads o.
    10/19/2020 14:07

    "In the end love wins and love will always win" Terrorist acts intend to divide but in fact they do the opposite - they bring us closer. True words.

  • Nancy W.
    10/19/2020 11:34

    😥

  • Hilda O.
    10/19/2020 11:02

    اختي لو باقين بدولكم.... وسط اهلكم وناسكم... وعاداتكم..... وامان اكثر..... من خرج من داره قل مقدلره.... لما التراكض العيش في بلد اجنبي . كل عاداته ليس عاداتنا... مثلما لتا امراض عقلية في بلادنا هتاك ايضا عندهم... اذ يفكر ليش نشاركهم . حياتهم.. ولنا في بلدانتا الثراء.... والنفط.. والغاز.. وكل الثروات وعيش شعوبها كملوك. بلا هل هجرة.. هنا نقل الله يكن بعون بنات سنجار العفيفات الجميلات. بين ليل وضحاها قتلوا ابهاتهم اخوانهم اعمامهم اخوالهندم.. امهات لانهم كبار السن. بقوا الغلمان وبنات بالالاف اغتصبوا شر عمل خسبس وباسم الله... ها في الخارج من التي نكل فيها نادية مراد..... الاخرى كانت طفلة شوية كبرت جعلوها تلتقي مع غاصبها ووووو حديث بطول...... هل الفكرة نشر دينك هتاك... ما يااختى تعالي واعدلي الدين هنا على عدالة الله وطهارته. وزرع محبة بين العالم .. لان الدين الان اصبح فتنة... لولا وجود قانون في تلك البلدان لراينا عجب العجاب. لما كان احد منا يسترجي ان يدخل بادانهم.. لكن القانون . العادل اللي يسري على الكل.. وفصل الدين عن السياسة لكان حالهم اخطر من حال بلداننا المضطرب.....

  • Sebastian L.
    10/19/2020 10:20

    True, who fights with guns is a coward. True heroes wear explosive belts 😉

  • Jane M.
    10/19/2020 08:14

    Wow! ❤️

  • Gangadhar S.
    10/19/2020 07:05

    Thought provoking, highly emotional words,looser knows the depth of pain and sorrow.no words to console you, be brave and bold, terrorist a stigma to civil society, terrorism a curse to mankind. Your words never reach to heartless beast.

  • Aliena E.
    10/19/2020 06:55

    😢😢

  • Salim N.
    09/06/2020 02:06

    Alahumasaleieaalah mohemed waalmuhsmed

  • Salim N.
    09/06/2020 02:03

    Well said !

  • Mina K.
    09/02/2020 19:07

    https://youtu.be/EiYoC-gsr8g The reality of

Stay informed and entertained, for free with myBrut.

Stay informed and entertained, for free with myBrut.

switch-check
switch-x
By continuing, you agree to receive emails from Brut.