back

Meet Mahatma Gandhi, "Great Soul" and Father Of Our Nation

Today is Mahatma Gandhi's birthday. This is the story of how he went from being a shy lawyer to a symbol of strength and peaceful resistance around the entire world. 🙏

02/10/2018 5:03 AM
  • 730.9K
  • 351

159 comments

  • Kamal B.
    30/11/2018 11:24

    He is great hero who devide our nation in two parts

  • Yogacharya D.
    30/11/2018 01:25

    Nobody can be called father of our beloved nation.

  • Arvind D.
    29/11/2018 21:30

    अंग्रेजो को कोई चाहिए था जो भारत के लोगो के जोश और गुस्से को दबा सके उनको अंग्रेजो की गर्दन काटने से रोक सके, गांधी ने ये काम अहिंसा का पाठ पढ़ा कर कर दिखाया अंग्रेजो ने खूब गांधी का फायदा उठाया।

  • Premchandra M.
    29/11/2018 04:43

    Vote ke liye Congress ne isse high light kiya , Gujarati ki wajah se Modi high light kar rahaa hai . azadi ki ladai mein ye sirf clerk tha ,kyun ki uss samay log padhe likhe nahin the .....

  • Sunil P.
    29/11/2018 01:56

    Ghanta Father of nation

  • Tayyaba I.
    29/11/2018 01:40

    Great leader ❤️

  • Debasish B.
    28/11/2018 15:50

    The great father of Nehru family ,the said hypocrite family ruled over this country for last 70years.

  • Ravi K.
    28/11/2018 10:03

    He is father of pakistan

  • Sailesh P.
    27/11/2018 18:18

    The person never got respect what he was to get nation indebted to his team

  • Abdul H.
    27/11/2018 06:02

    GŔEAT ADVICATE OF COMMUNAL HARMONY AND BROTHERHOOD GREAT PERSONALITY

  • Naresh P.
    27/11/2018 03:39

    Fudu Sda Fudu Hi hota he jise aap baap kahte ho bhi Bharat des ka sabse bra Gaddaar he

  • Saurabh T.
    26/11/2018 21:59

    no one can be father of a nation, Nations have sons!! And real hero son of my nation is SHAHEED BHAGAT SINGH

  • Baldev K.
    26/11/2018 07:51

    jai mahatma gandhi ji..jay hind🌻🌺🙏

  • Jeet H.
    26/11/2018 04:29

    No

  • Padma R.
    26/11/2018 03:37

    He was not hero.he changed all peoples braveless like beggers.

  • DrPunambhai M.
    25/11/2018 15:55

    આમ જનતા માટે ભગવાન છે જે આજસરકારને ખાસકરુને ઉપલા ધનવાન નોને ખૂચેછે

  • Ketan S.
    25/11/2018 15:33

    अपनी एरोगनसी की वजह से ही आज यह देश बर्बादी के कगार पर पहुंच गया है! ! माना कि भैया, आपके सत्याग्रह के जरिए देश के स्वातंत्र्य संग्राम को एक सहि दिशा मिला था, लेकिन हकीकत यह भी है की इस के अलावा भी कई भारतीय नागरिको ने अपनी जान दे दी थी, जीस को यह गांधी नहेरु की गद्दार टोली ने तो देश के इतिहास के पन्नो मे भी स्थान नही दिया! !!! अरे, यह तो नेताजी सुभाष चंद्र बोस जैसे सर्वश्रेष्ठ पंक्ति के नेतृत्व को भी आज तक सम्मान नही दिया! !!! सचमुच ही अगर गाँधी के सिवाय आझादी मिली होती तो शायद आज इस देश की यह दुर्दशा ही नही होती,

  • DrBasudev S.
    25/11/2018 14:40

    Mahan dash Karam Chand gandhi rastra pita nehin... Bharat note per Bharat map ho...

  • Chandra D.
    25/11/2018 09:04

    The greatest human being, ever born on earth, 'Mahaatma' , the great soul.

  • Rajkumar T.
    25/11/2018 05:29

    Stupid gandhi and his family

Stay informed and entertained, for free with myBrut.

Stay informed and entertained, for free with myBrut.

switch-check
switch-x
By continuing, you agree to receive emails from Brut.